|   | 

Jak zaangażować linkedin w marketing?

Media społecznościowe najczęściej utożsamiane są jedynie z Facebookiem i Twitterem. To one zrzeszają największa liczbę użytkowników, co jednocześnie przekłada się na ich dużą popularność. Są to jednak social media, które należą do kategorii lifestyle, czyli są miejscem, gdzie spędzamy czas w celu poszukiwania rozrywki. Firmy powinny jednak zainteresować się innymi mediami społecznościowymi, w których najważniejsze jest budowanie sieci kontaktów i wzmacnianie swojej pozycji rynkowej. Należy do nich m.in. LinkedIn.

LinkedIn jest społecznością określaną mianem profesjonalnej. Mechanizm jego funkcjonowanie znacząco różni się od tego, jaki znany nam jest z Facebooka czy Twittera. Obecnie portal zrzesza ponad 400 mln użytkowników, w tym również firmy znaczące w branży marketingowej, jak publicrelations.pl. Praktycznie każdy jest ukierunkowany na rozwój, a jego celem jest nie tylko dążenie do zyskania pozycji rynkowego lidera, ale również kreowanie swojego wizerunku zarówno wewnątrz branży, jak też wśród potencjalnych klientów.

Uczciwa i autentyczna firma

Kiedy na rynku pojawia się coraz więcej firm o podobnym profilu, coraz trudniej jest przekonać do siebie klienta. LinkedIn to środowisko ludzi, którzy mają sprecyzowane priorytety i nie znaleźli się w tym miejscu przypadkowo. Warto jest wykorzystać ten portal do zaprezentowania siebie jako marki godnej zaufania, będącej tą, która jest w stanie przekazać innym coś wartościowego. Zadbaj o swój profil, umieszczając w nim dane firmy, ale też posty, w których powinny się znaleźć słowa kluczowe, pozwalające zwiększyć Twoją widoczność w sieci.

Interesująca osobowość

Uczciwość, rzetelność i autentyczność, ale też kreatywność i unikalna osobowość – to cechy, które dzisiaj są niezwykle cenione w biznesie. Każda firma jest wyjątkowa, każda ma do zaoferowania klientom i partnerom biznesowym coś, co mogłoby ich zainteresować. Trzeba jednak odpowiednio wypromować siebie i swoją markę, unikając utartych schematów, które giną pośród tysięcy innych  podobnych profili na portalu.

Dziel się wiedzą i pielęgnuj kontakty

LinkedIn to najlepsze miejsce na poszerzanie swojej wiedzy poprzez korzystanie z zasobów przekazywanych przez innych. To również doskonały sposób na pokazanie siebie jako eksperta, który ma do zaoferowania coś więcej niż tylko dobry produkt. Z racji dużej społeczności portalu należy pamiętać, że może nam on pomóc w budowaniu sieci kontaktów, które z pewnością będziemy mieli okazję wykorzystać w przyszłości.

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz również