|   | 

Bramka VoIP vs Telefon SIP

Wkraczając na drogę nowoczesnych rozwiązań i rezygnując z analogowej telefonii na rzecz technologii VoIP, należy wyposażyć się w niezbędne urządzenia umożliwiające prowadzenie rozmów telefonicznych w lepszej niż dotychczas jakości dźwięku. Do wyboru mamy dwie opcje - bramkę VoIP lub telefon SIP. Które z nich lepiej sprawdzi się w domowym biurze? Poniżej krótkie porównanie obu tych urządzeń. Miłej lektury!

Bramka VoIP. Krótka specyfikacja

Bramka VoIP to sieciowe urządzenie telekomunikacyjne, umożliwiające prowadzenie rozmów telefonicznych przy użyciu tradycyjnego aparatu telefonicznego, jednak przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii VoIP. Za jego pomocą możliwe jest wpięcie analogowego telefonu stacjonarnego do sieci internetowej. Jego konfiguracji dokonuje się za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

Zadaniem bramki VoIP jest zamienia analogowego sygnału mowy i sygnałów wybierania numeru telefonicznego na sygnały VoIP. Najprościej mówiąc, bramka VoIP daje możliwość podłączenia zwykłego telefonu analogowego do Internetu. Na dodatek, korzystanie z sieci nie wymaga posiadania komputera.

Zaletą bramki VoIP jest zapewnienie rozmów o znacznie lepszej jakości i niższej cenie w porównaniu do komunikacji prowadzonej przy użyciu zwykłego telefonu analogowego. Jej kolejnym plusem jest działanie niezależne do komputera - do prowadzenia rozmów w firmie potrzebny jest jedynie zwyczajny, analogowy aparat telefoniczny. Rozważając zakup bramki VoIP warto pamiętać o tym, aby wybrać taką, która ma wbudowany router.

Warto pamiętać, że bramka VoIP nie jest kompatybilna z analogowym faxem w starej formie. Aby móc korzystać z tej funkcji, należy wyposażyć się w wirtualny fax, które jest nowoczesnym, w pełni funkcjonalnym i godnym następcą swojego poprzednika.

Ponadto, niektóre bramki VoIP niosą ze sobą funkcje dodatkowe, takie jak np:

- wbudowany router;

- obsługa faksów;

- prezentacja numeru rozmówcy;

- serwer HTTP pozwalający na sprawną konfigurację urządzenia;

- zapora sieciowa.

W sprzedaży dostępne są zarówno bramki jedno-, jak też dwuportowe. Tego typu urządzenia najlepiej sprawdzają się w przypadku niewielkiego biura.

Telefon SIP. Co to takiego?

Nowoczesny system telefonii VoIP daje swobodę możliwości korzystania z wielu funkcji dodatkowych, takich jak kolejkowanie połączeń, interaktywne menu IVR czy wirtualny fax. Aby móc w pełni korzystać z dobrodziejstw tej technologii, warto wyposażyć się w telefon SIP. Czym tak naprawdę jest to urządzenie?

Telefon SIP to, w skrócie mówiąc, odpowiednik telefonu analogowego. Jego zadaniem jest umożliwienie prowadzenia rozmów w technologii VoIP. Wśród standardowych urządzeń tego typu spotyka się te do złudzenia przypominające zwykły telefon stacjonarny lub też takie, które opierają się na oprogramowaniu wraz z zestawem słuchawek internetowych, niezbędnych do prowadzenia połączeń głosowych.
W przypadku tego rozwiązania należy pamiętać, że niezbędne jest podłączenie do zasilania i sieci ethernet przez przewód RJ45. Niektóre modele telefonów SIP, te bezprzewodowe, wymagają podłączenia do zasilania stacji dokującej, połączonej w sposób bezprzewodowy ze stacją DECT.

Zaletą telefonu SIP jest przede wszystkim doskonała jakość dźwięku i szybkość działania. Dlatego też telefon SIP polecany jest każdemu, kto oczekuje rozwiązania naprawdę wydajnego.

Zobacz również

Socialmedia

WSPÓŁPRACA I REKLAMA

Agencja Marketingowa Fusion Marketing

794 502 662

kontakt@fusionsystem.pl

 

QUIXTAR.PL

 

Portal należy do firmy:

Fusion Marketing Sp. z o.o.
os. Centrum A 4 /U3
31-923 Kraków