|   | 

Jak działają programy partnerskie?

Chyba każdy z nas zetknął się już z programami partnerskimi, ale nie każdy wie, czym tak naprawdę są. Na czym dokładnie polega promocja z wykorzystaniem programów partnerskich w internecie?

W sieci na każdym kroku można spotkać się z reklamą. Często znajdziemy ją też w tych miejscach, w których nie podejrzewalibyśmy ją o to, przykładowo są to blogi internetowe czy fora WWW. Bardzo często promocja przyjmuje wtedy postać programów partnerskich, których postawą jest tak zwana afiliacja, czyli inaczej powiązanie czy przyjęcie do grupy. W kontekście marketingowym mamy wówczas do czynienia z sieciami afiliacyjnymi, czyli sieciami partnerskimi, które wiążą różne podmioty w celu prezentacji reklamy.

Do sieci afiliacyjnych należą:

  • właściciel sieci, inaczej provider – udostępnia on reszcie podmiotów odpowiedni system do prowadzenia programów partnerskich i zarabia na tym
  • reklamodawca – jest nim firma, która chce prowadzić swoje działania reklamowe za pośrednictwem sieci partnerskiej. dostarcza odpowiednie materiały partnerom sieci i wypłaca nim wynagrodzenie
  • partner – jest nim właściciel danej strony internetowej, który prezentuje na niej informacje dostarczane przez reklamodawcę, na przykład w postaci tekstu czy grafiki, otrzymuje za to wynagrodzenie
  • klient – osoba korzystająca ze strony internetowej partnera i przechodzi poprzez zamieszczone na niej linki afiliacyjne do oferty reklamodawcy

Wobec tego afiliacja możliwa jest tylko w sytuacji, gdy wszystkie te podmioty biorą w niej udział. Oczywiście, nie zawsze jest to też reklama stuprocentowo skuteczna, ponieważ powinna ona znaleźć się w miejscu, w którym będzie dostępna dla szerokiej gamy klientów, dlatego z sieci partnerskich bardzo często korzystają więksi blogerzy, którzy mają spore grono czytelników.

Więcej informacji o funkcjonowaniu i projektowaniu programów partnerskich znaleźć można na portalu internetowym AdNext.pl, który porusza najciekawsze tematy dotyczące nowych mediów, e-marketingu i nowych technologii. AdNext.pl to bogate źródło wartościowej wiedzy dla każdego, kto chce prowadzić działania reklamowe się w internecie jeszcze skuteczniej.

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz również

Socialmedia

WSPÓŁPRACA I REKLAMA

Agencja Marketingowa Fusion Marketing

794 502 662

kontakt@fusionsystem.pl

 

QUIXTAR.PL

 

Portal należy do firmy:

Fusion Marketing Sp. z o.o.
os. Centrum A 4 /U3
31-923 Kraków