|   | 

Klucz do jakości

Wszelkie organizacje, które chcą odnieść sukces, muszą dbać o jakość swojego działania oraz oferowanych produktów i usług. Aby zadbać o odpowiedni poziom warto wdrożyć normę ISO 9001. Obecnie system zarządzania jakością zgodny z jej wytycznymi zaimplementowało już ponad milion organizacji. Warto wiedzieć, że jest to system, który istnieje już od kilkudziesięciu lat, więc zawiera sprawdzone metody, które pozwalają na osiąganie coraz wyższych celów jakościowych. Trzeba też dodać, że norma ISO 9001 w 2015 roku została zaktualizowana tak, aby jeszcze lepiej odpowiadać na wyzwania dzisiejszych realiów biznesowych.

Dlaczego warto wdrożyć ISO 9001?

System zarządzania jakością wpływa korzystnie na całość działania firmy. Poprzez skupienie się na poprawie jakości można osiągnąć wzrost efektywności oraz przychodów firmy. Warto też zauważyć, że działanie zgodne z ISO 9001 sprzyja zwiększeniu poziomu zaufania klientów i ich satysfakcji z zakupionych produktów bądź usług. Certyfikacja normy ISO 9001 to także prestiż dla firmy i przewaga konkurencyjna.

Jak przebiega certyfikacja?

W pierwszej kolejności należy dokładnie zapoznać się z zasadami normy i sprawdzić na ile obecna sytuacja w organizacji jest z nimi zgodna. Następnie należy wdrożyć niezbędne zmiany i opracować całą dokumentację systemową m.in. Księgę Jakości. Konieczne jest także przeszkolenie pracowników z zakresu normy. Zgodnie z wymogami niezbędne jest także wybranie pełnomocnika kierownictwa oraz audytora iso. Kiedy w firmie wszystko działa już zgodnie z normą można zgłosić się na audyt certyfikacyjny. Jeśli w raporcie po przeprowadzonej kontroli zostaną wskazane niezgodności, to konieczne jest wdrożenie działań korygujących w określonym czasie. Gdy wszystkie uchybienia są już naprawione organizacja otrzymuje certyfikat, który jest ważny przez trzy lata. W tym czasie audytor iso 9001 przeprowadza kontrole, aby sprawdzić, czy system działa przez cały czas na odpowiednim poziomie.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również