|   | 

Co Twój e-commerce zyska dzięki usłudze dynamic pricing?

Rosnąca konkurencja na rynku e-commerce sprawia, że coraz trudniej jest Ci osiągać satysfakcjonujące zyski ze sprzedaży w swoim sklepie internetowym? Musisz zoptymalizować swoją politykę cenową w taki sposób, aby Twoje oferty były konkurencyjne, a jednocześnie pozwalałaby generować odpowiednio wysokie zyski. Jak to zrobić? Najlepsze efekty przyniesie Ci wdrożenie usługi dynamic pricing. Dowiedz się, na czym ona polega i jakie korzyści przyniesie Twojemu biznesowi.

Czym jest dynamic pricing?

Największą bolączką sklepów internetowych jest rosnąca konkurencja i niezwykła łatwość, z jaką klienci mogą porównywać różne oferty. To sprawia, że największym powodzeniem cieszą się te, które oferują najniższe ceny. Dynamic pricing to platforma, która monitoruje ceny konkurencji, a następnie na ich podstawie ustala nową cenę produktu w Twoim sklepie. Jest to obecnie najskuteczniejszy sposób na podniesienie zysków i realizowanie celów polityki cenowej.

Co więcej, nie niesie to żadnego ryzyka wdania się w wojny cenowe czy spadku ceny poniżej poziomu opłacalności sprzedaży. Wynika to z faktu, że platforma zawsze działa według ustalonych przez Ciebie reguł i stosuje się do wdrożonych zasad, dotyczących m.in. celów do zrealizowania czy minimalnej wysokości marży. Jeśli chcesz mieć pełną kontrolę nad tym, ile kosztują produkty w Twoim e-commerce, zawsze możesz zażądać każdorazowej prośby systemu o akceptację propozycji nowej ceny.

Co zyskasz dzięki dynamic pricing?

Najważniejszym celem korzystania z usługi dynamic pricing w swoim sklepie internetowym jest oczywiście podnoszenie zysków ze sprzedaży. Dynamic pricing znacznie to ułatwia, ponieważ dostarcza aktualne dane na temat cen konkurencji nawet kilka razy dziennie. Oznacza to, że możesz zawsze zareagować na każdą zmianę w cenach konkurencyjnych sklepów. Dzięki temu na stronach Twojego e-commerce wyświetlą się ceny, które pomogą realizować cele polityki cenowej, a jednocześnie będą konkurencyjne, a tym samym atrakcyjne dla klientów.

Jakie dane z rynku zbiera system?

Monitoring cen na bieżąco dostarczy Ci informacje na temat tego:

  • kto aktualnie jest najtańszy na rynku;
  • z iloma ofertami musisz konkurować;
  • jak przedstawiają się Twoje ceny na tle konkurencyjnych ofert (w tym również w poszczególnych kanałach sprzedaży);
  • jak wyglądają stany magazynowe konkurencji;
  • jakie pozycje w rankingach porównywarek cenowych zajmują Twoje oferty.

Właśnie te dane pozwalają algorytmom zaproponować optymalną cenę, pozwalającą realizować Twoje cele i założenia.

Ustal cele i reguły, wg których ma działać dynamic pricing

Dynamiczne ceny to nie tylko obniżki. Takie działanie doprowadziłoby bowiem do spadku opłacalności sprzedaży lub wojen cenowych z konkurencją. Tymczasem niekiedy wystarczy obniżyć cenę o kilka gorszy, aby przeskoczyć konkurencyjne sklepy w rankingach porównywarek cenowych. Wyższe pozycje, to więcej odwiedzin internautów, a co za tym idzie – większa ilość sprzedaży.

System znajdzie także okazję do podniesienia cen – np. wówczas, gdy u Twojej konkurencji zabraknie towaru i klienci nie będą mieli żadnej alternatywy do Twojej oferty.

Zakres celów, jakie zrealizujesz dzięki platformie jest bardzo szeroki. Poniżej prezentujemy kilka najpopularniejszych:

  • utrzymaj się w TOP X najtańszych ofert na rynku;
  • rywalizuj z bezpośrednim konkurentem;
  • utrzymuj minimalną wartość narzutu / marży;
  • obniżaj / podwyższaj cenę w wybranym okresie o ustaloną wartość kwotową lub procentową;
  • obniżaj ceny przy niskich stanach magazynowych.

To tylko kilka przykładów celów, jakie będzie za Ciebie realizował system dynamic pricing. Wszystkie doprowadzą do tego, na czym najbardziej zależy sprzedawcom – zwiększeniu zysków ze sprzedaży.

Artykuł partnera

Zobacz również